Det är mycket som man ska tänka på som företagare. Att driva ett företag innebär mycket av den som står som ägare. Det gäller att allt fungerar som det ska med olika saker på ett företag. Har man dessutom anställda så blir det än mer jobb med att driva företaget.Oavsett storleken på företaget så finns man i någon form av lokal som man arbetar i, denna kanske man hyr av någon. Det gäller att man tar hand om den lokal som företaget hyr och ser till så att allt fungerar som det ska. Om något inte fungerar som det ska så ska detta meddelas omgående till hyresvärden som kan åtgärda problemet. Arbetsmiljön är viktig för de anställda och det gäller att som företag att se till att man följer den arbetsmiljölag som är upprättad.Det kan finnas en företagsledning där var och en har sina ansvarsområden och en VD som är den som håller i företagets trådar. Som anställd så är det viktigt att man tar upp saker som man inte anser vara ok med sin chef eller överordnad så denne kan ta det vidare till ledningsgrupp och VD. Alla tillsammans skapar den arbetsplats som man har. Det är viktigt att alla får göra sig hörd och därför så är det viktigt att man har en öppen dialog med alla oavsett position på företaget.