Material och organisation

När det gäller att köpa in rätt material till ett kontor finns det mycket att tänka på. Kalendrar, dagböcker, anteckningsböcker, understrykningspennor, post-its, gem, plastfodral och mycket annat ska finnas på lager och inför konferenser bör du utöka lagret något.Ett snyggt märkeBurde är ett praktiskt och snyggt märke med en stilren och enkel design anpassat efter ditt företags behov, med din logo på kontorsmaterialet lämpar det sig för alla miljöer och kan användas som reklam för ditt företag då du har möten med andra klienter. Hos bland annat Kalenderkungen kan du hitta det märket.Rätt typ av kalenderDet är även viktigt att välja rätt typ av kalender, variationen är nämligen stor. Bara ovan nämnda Burde har nämligen allt från stora projektkalendrar till mindre veckokalendrar eller högkvalitativa systemkalendrar. Exakt vad man väljer beror självklart på vilka behov man har. Till vardags är nog oftast en högkvalitativ systemkalender det rätta valet. De ser mest professionella ut samtidigt som de håller längre då det går att byta ut kalendern men behålla pärmen. Att det går att själv välja insatser är också ett plus.SystemkalenderOm målet är att använda kalendrarna som give-aways så kan det vara mer passande med en mindre och billigare variant. Det behöver dock inte alls betyda att den är av låg kvalitet, enklare kalendrar innehåller fortfarande allt som kan behövas och är tryckta i högkvalitativt papper.

Pennor

Kom ihåg att matcha din nya kalender med en passande penna. Titta både på vanliga pennor som du trivs med samt pennor som är speciellt anpassade för att sitta i kalendern. På så sätt har du alltid med dig en penna då du behöver anteckna något.Lär dig organiseraRätt kontorsmaterial ökar kapaciteten hos anställda då de lättare och smidigare kan organisera sitt arbete och känna att företaget gör allt för att deras arbete ska effektiviseras. De kan fortfarande behöva tips och trix för att lära sig hur de ska organisera. Det gör att de anställda känner att de arbetar för ett företag som de bryr sig om.Kom ihåg att Det viktiga är att se till att inskaffa rätt mängder av kontorsmaterial och att hålla koll på hur mycket som används och vilket material som har störst åtgång. Samtidigt som vi lever i ett datorsamhälle är det oftast A4-papper för skrivare som har den största åtgången, men det är ju helt beroende på vilken bransch du jobbar i.Ett snyggt kontorsmaterial ger också ett bra intryck till dina kunder, försäkra dig om att ditt kontorsmaterial är något som du tycker är representativt för ditt företag.Vid mässor är det extra viktigt och det är där du har chansen att sprida information om ditt företag och era produkter. Små kollegieblock med en enkel information om ditt företag och era tjänster är något som är uppskattat under sådana mässor. Det är extra viktigt att budskapet om vad ditt företag erbjuder är klart och koncist. Du får aldrig en andra chans att göra ett första intryck.